Rick Riordan „Percy Jackson ja koletiste meri"

Teadagi on Rick Riordani Olümplaste raamatusari viieosaline. Mida muud peaksingi tegema, kui kogu sarja järjest endasse imema. Lasteraamatute sarjana on need raamatud üsnagi lühikesed,  „Percy Jackson ja koletiste meri" võtab enda alla laias laastus vaid kaks ja poolsada lehekülge.

Erinevalt  „Andja" raamatust ei tundnud ma, nagu oleks kogu tegevustik kokku pressitud või kiirustades ning asju vahele jättes kirjutatud. Jah, raamat oli üsna lühike, üllatavalt lühike, kuid ometi tundus mulle, et kõik vajalik oli öeldud. Samuti ei tundnud ma ühelgi hetkel, et sooviksin mõnest asjast täpsemat kirjeldust või paremat ülevaadet.

Kui üldse raamatu kulgemise kohta midagi öelda, siis mina oma isiklikust vaatepunktist ütleksin hoopiski seda, et raamatut lugedes aeg veidi venis minu jaoks. Mitte, et teos oleks halb olnud - ei! Pigem tunnetasin seda, et olen hetkel justkui oma juba niigi pikalt kestnud lasteraamatute lugemise tuhinast üle saamas ning seetõttu ei viitsinud väga palju tähelepanu tolle raamatu lugemisele panustada. 

Hetkel sooviksin, et oleksin tolle sarja lugemist alustanud varem, tõenäoliselt oleksin nooremana neid teoseid paremini hinnata osanud. Praegu tunnen tekkimas kerget vastumeelsust lugemise vastu, kui mõtlen selle sarja jätkamisele otsejoones. Ma ei välista, et kunagi tuleb mul jälle tahtmine Percy seiklustest lugeda ja ma haarangi kätte kolmanda raamatu, aga enne seda tahan ma veidi avastada teistsuguste raamatute maailma, võib-olla lugeda midagi, mis ei liigitu fantaasia alla...

Mainimata ei saa siiski jätta, et  „Percy Jackson ja koletiste meri" on väga hästi kirjutatud raamat ning noorem lugeja (ehk ilmselge sihtgrupp) tõenäoliselt naudiks seda kogu hingega! Nagu sarja esimeses raamatuski, on ka selle teose kaante vahel palju Vana-Kreeka mütoloogiast pärit tegelasi ning teine raamat toob tegevusse veel nii mõnegi seni mainimata „elaja". Samuti oli väga vahva, kuidas terve sündmustik oli ehitatud mütoloogilise eseme peale. Kahtlemata teen ma oma homses Vana-Kreeka mütoloogia kontrolltöös imelise soorituse, kuna tean juba, et just selle eseme mütoloogilist tausta minu käest seal küsitakse!

Loed lehekülje - ei saa arugi, kui üks riiulitäis sest sai!

Kommentaarid

Populaarsed postitused